DELFIN
Nem lehet azzal vádolni a szovjet formatervezőket, hogy túl sok időt fecséreltek volna a Delfin-projektre. Valószínűleg a „gyorsan sokat” szellemében kellett cselekedniük, így aztán rajzoltak egy kört és egy négyszöget, egymás mellé tették, és ezzel tulajdonképpen készen is voltak… Az eredmény egy kisebb medvék elriasztására is alkalmas orsó, ami minden bizonnyal -20°C alatti hőmérsékleten sem hagyja cserben használóját.
Kevesen tudják, hogy az orsóház egy komoly meghajtó szerkezetet rejt. Ily módon, ha már nem túl szép, legalább lehetne erős – és a meghajtó szerkezet maximálisan meg is felel ennek a kritériumnak. Kár, hogy olyan apróságokon elbukik a dolog, mint a gyenge, silány minőségű műanyagból készült felkapókar fül.
Az orsóház, a fedél és a rotor egyébként fém, a dob pedig műanyag. A visszaforgásgátló kapcsolója meglehetősen szokatlan – egy kis alumínium rudacskát az orsóházon keresztül, egyik oldalról a másikra áttolva lehet ki- és bekapcsolni.
A Delfin még furcsább esztétikai élményt nyújtó további változatait számokkal jelölték - de nem kell megijedni, a többit egyelőre nem mutatom be...

A feliratok alumíniumlapocskán kaptak helyet – annak rendje és módja szerint le is koptak. Régi jó szovjet szokás szerint természetesen feltüntették az orsó 14 Rubeles árát is

Kíváncsi lennék, milyen megfontolásból festették kékre (egyes változatokon pirosra) kizárólag csak az orsóház fedelét…


A visszaforgásgátló kapcsolója

A felkapókart tartó, gyengécske műanyagfül

Beszéljen a tulajdonos bármilyen nyelvet, a fékcsillag jelölésein biztosan eligazodik

Komoly meghajtó szerkezetet, és egy darab „golyóscsapágyat” rejt a masszív orsóház

Golyóscsapágy - szovjet módra (a rotor alatt található)