GALION 18R
A francia Galion orsóknak három típusa volt ismert hazánkban :
A 12R a legegyszerűbb (nem mintha a többi valami túlbonyolított szerkezet lenne...), drót felkapókarral, szögletesebb hajtókarfogantyúval - körülbelül 25-ös méretű
A 14R felkapókarja már kapott egy kopásálóbb fémbetétet - körülbelül 30-as méretű
A képeken látható 18R már görgős zsinórvezetővel rendelkezik, mérete körülbelül 35-ös.
Mindegyik típusra jellemző a fém ház (a ház fedele és a rotor műanyag), és a zöld-fekete színösszeállítás. A hajtókart hátrafelé tekerve meglazíthatjuk, ilyenkor behajthatóvá válik. Belső szerkezete egy faék bonyolultságával vetekszik - talán ennek is köszönhető, hogy a legtöbb a mai napig is tökéletesen működik.
A visszaforgásgátlót a Galion felirat feletti kerek gomb hátrafordításával kapcsolhatjuk ki, a fék meglehetősen egyszerű - mindössze egy fém- és egy filclamellából, valamint egy vékony, rugós alátétből áll, mégis megbízhatónak mondható. A 12R és a 14R még nem rendelkezett rugós felkapókar-visszaváltó szerkezettel (a felkapókar anyagának rugalmasságát használták fel a visszaváltáshoz), a 18R típusnál ez már megtalálható.
Félig fém, félig műanyag, de megbízható szerkezet
A fedelet összesen egy darab csavar tartja...
A felkapókar a 18R-nél már kapott egy görgős zsinórvezetőt
A meghajtó szerkezet nagyon egyszerű, a dobemelő kulissza műanyag, golyóscsapágyat ne keressünk...
Az érdekesség kedvéért: a képen tulajdonképpen egy Galion 14R látható - csak más néven. Az amerikai Garcia cég fennhatósága alá kerülve, nyilván hatékonyabban lehetett értékesíteni a tengerentúlon a Galion orsókat Garcia Kingfisher névvel