DAM Quick Finessa 330
A Finessa változatok műszakilag teljes egészében megegyeznek a „normál” Quick típusokkal, azonban nem árt megfigyelni, hogy a precíz és megbízható működés mellett itt nagy hangsúlyt fektettek a díszítésre is – vizuálisan is tökéletessé téve az élményt, amelyben az orsó használója részesül.
A meghajtó szerkezet helyett (amely teljesen megegyezik a már bemutatott 330-aséval) a féket és a zsinórprofilt nézzük meg kicsit részletesebben.
A hajtókar felőli oldalon a jellegzetes embléma...
... a túloldalon pedig díszes felirat az orsóház fedelén
Több, mint egyszerű orsó - történelmi jelentőséggel bír
A zsinórprofil mai viszonylatban is szépnek mondható
A dobot tartó és egyben a fék hangját adó szerkezet. A zsinórfeltöltési hibákat a nyíllal jelölt alátéttel lehet korrigálni
A fék mindössze néhány, egyszerű lamellából áll (természetesen nem ilyen durván megmunkáltak a fémlamellák - a zsír látszik rajtuk). Mi lehet a titka, hogy egyszerűsége ellenére mégis precízen állítható és letapdásmentes?
A letapadásmentességet a lamellák garantálják - a három fémlamella között két darab kemény, klingerithez hasonló, de annál jóval simább felületű alátét található. Ezek tisztán tartva, alkalomadtán bezsírozva biztosan nem fognak összetapadni.
A precíz, hosszú úton állíthatóságért felelős alkatrész pedig a fékcsillagban található - egy egyszerű spirálrugó. A hátsófékes orsókba szerelnek hasonlót, nélküle a féket gyorsan (egy-két fékcsillag fordulattal) állóra fékezhetnénk, de a cél természetesen nem ez, hanem a fékerő egyenletes növelése - ebben segít a rugó. Így, hogy a fékcsillagban fixen kapott helyet, nem esik le, nem veszik el, karbantartást pedig nem igényel.
Az orsóhoz egyébként pótdob is járt - természetesen pótdobtartó dobozban...
... védve a pótdobot az esetleges sérülésektől